Ind- og udtjekning

Indtjekning: Børnene tjekker selv ind og ud på vores skærm. Hvis man benytter morgen-SFO’en skal man ”trykke sig ind” i Tabulex, sådan at morgenåbnerne har mulighed for at vide, hvem der er i SFO’en.

I løbet af skoledagen sørger klassens team for, at alle børn er ”trykket ind” i Tabulex. Her kan I som forældre meddele, hvis jeres barn er syg. På Tabulex må forældre også gerne notere små beskeder, som hvis barnet hentes af en anden end jer eller skal med et andet barn hjem.

Når SFO’en starter kl. 14 er alle børn skrevet ind (også dem, der ikke går i SFO) og herefter er det vigtigt, at man ”trykker sig ud” inden man går hjem – også hvis man går kl. 14.

Hentes eller sendes: Det er altid dejligt, når I har god tid, når I henter Jeres barn. Her kan man lige få set, hvad barnet har lavet i løbet af dagen og har også nogle gange en mulighed for at tale med klassens pædagog.

Børn kan sendes fra SFO’en kl. 14, til alle bus-tider og ellers først kl. 16 og derefter. Hvis der er børn, der skal gå kl. 15 kan vi være behjælpelige de første gange – indtil barnet selv har styr på klokken og det at komme afsted.

Flyver: Hver dag har en voksen ”flyver”-funktionen. Denne vil være at finde i fællesrummet og er behjælpelig med at sende børn, tage telefonen, holder øje med bustider og sende børn til bussen.

Det er også flyveren, der hjælper, hvis der skal laves legeaftaler. Vi anbefaler, at legeaftaler laves på forhånd, men vil også gerne bakke op om de legeaftaler, der kan opstå impulsivt. Vi aftaler dog altid med de børn, der bliver hentet af en forældre, at legeaftalerne skal laves, når den førstes forældre ankommer.

Det er ”flyveren” der har det store overblik over dagens aktiviteter og den I evt. kan spørge, når I kommer for at hente jeres barn og det kan være svært at finde.