Café

Cafe: Der er altid eftermiddagsmad i køkkenet– typisk rugbrød med pålæg og frugt. Her vil en voksen forberede mad med hjælp fra de børn, der har lyst til at hjælpe. Den voksne vil også være med til at skabe god og rolig stemning omkring måltidet.

Børnene kommer selv forbi ”cafeen”, når de er sultne. I starten af skoleåret spiser 0. klasse eftermiddagsmad i 0.b’s klasselokale og ikke i det store køkken, for at skabe et roligt rum for de nye SFO-børn. Det er vores erfaring, at mange af de nye helt kan glemme at spise, fordi der sker så meget og det vil vi i starten gerne hjælpe dem til at huske. Der tages hensyn til glutenallergi o.l. I skal blot give os besked herom.

Hvis man ikke ønsker, at sit barn skal være tilmeldt frugtordningen skal det meldes til kontoret, så sparer man 75 kr. om måneden i SFO-betaling.